1. Poznanie się uczestników szkolenia, analiza oczekiwań, kontrakt.
2. Zasady postrzegania i komunikacji – wykład i ćwiczenia warsztatowe.
3. „Awaryjne lądowanie” – omówienie sposobów komunikacji i ich wpływu na działania zespołu. / wspieranie vs mobbing/ współpraca vs. outsider/ wywieranie wpływu/ zaangażowanie vs. pasywność.
4. Zasady asertywności wspierające inkluzywność w komunikacji i postawach.
5. Savoir vivre komunikacji inkluzywnej – wspólne zbudowanie zasad obowiązujących w formie.
6. Kwestionariusz „Własny styl zarządzania”.
7. Omówienie stylów zarządzania i analiza wyników kwestionariusza, omówienie zasad właściwego stylu zarządzania uzależnionego od charakterystyki zespołu i zadania.
8. Zadanie zespołowe „Mosty”– omówienie sposobów delegowania zadań i ich wpływu na wynik pracy zespołu. / wspieranie vs mobbing/ współpraca vs. outsider/ wywieranie wpływu/ zaangażowanie vs. pasywność.
9. Gra zespołowa „Synergia” – rola managera w kształtowaniu postaw, jego wpływ na atmosferę i relacje w zespole, zbudowanie synergii.
10. Etos managera.
11. Podsumowanie szkolenia