Poniżej prezentujemy założenia programowe dla dwóch wersji szkoleń: wtorek – piątek oraz środa – piątek, dlatego wskazaliśmy jakie zagadnienia będą realizowane w poszczególne dni.
ŚRODA
1. Wprowadzenie do RODO. Cele wdrożenia jednolitej regulacji w UE. Przepisy ochrony danych osobowych na gruncie norm polskich i europejskich
2. Obowiązki administratorów danych osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych zarówno przed jaki i po wdrożeniu RODO. Obowiązki informacyjne administratora danych osobowych, sposób ich spełnienia, wyjątki
3. Definicje
4. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych
5. Przesłanki legalności przetwarzania, czyli kiedy możemy przetwarzać dane osobowe
6. Kategorie danych osobowych
7. Podstawowe obowiązki administratora i przetwarzającego dane
8. Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych
9. Zabezpieczenie danych – podstawowe wymagania i warunki
10. Przetwarzanie danych osobowych a KPA. Kwestia przekazywania danych osobowych pomiędzy organami i instytucjami publicznymi realizującymi zadania w oparciu o KPA bądź inne ustawy prawa materialnego
11. Naruszenie ochrony danych osobowych – co robić?
12. Pytania i casusy
CZWARTEK – PIĄTEK
1. Klienci i usługi publicznych służb zatrudnienia
2. Zdefiniowanie klienta indywidualnego urzędów pracy jako osoby chcącej zmienić swoją sytuację zawodową
3. Katalog usług i instrumentów urzędów pracy, dostępnego dla klientów indywidualnych – omówienie przepisów prawnych oraz praktyczna ich realizacja, m.in.:
4. Case study 1 – Czy urząd pracy może być efektywny? – analiza sposobów skuteczności stosowanych instrumentów rynku pracy
5. Zdefiniowanie klienta instytucjonalnego urzędów pracy jako osoby chcącej skorzystać z instrumentów pomocy oferowanych przez urząd pracy
6. Katalog usług i instrumentów urzędów pracy, dostępnego dla klientów instytucjonalnych – omówienie przepisów prawnych oraz praktyczna ich realizacja, m.in.:
7. Decyzyjność i odpowiedzialność za lokalny rynek pracy. Wybrane problemy prawne – case study 2 – krytyczna analiza ustawy o promocji zatrudnienia i wybranych rozporządzeń wykonawczych w kontekście obsługi pracodawców i odpowiedniego przygotowania osób bezrobotnych do wejścia na rynek pracy
8. Budowanie marki publicznych służb zatrudnienia. Forma i sposób komunikacji pomiędzy urzędem a jego klientami
9. Zapotrzebowanie na pracowników w najbliższych latach. Perspektywy rozwoju rynku pracy
10. Co wiemy o planach w zakresie reform na rynku pracy? Główne elementy zmian: Ustawa o wspieraniu zatrudnienia, Ustawa o zatrudniania cudzoziemców, Ustawa o zawieraniu i rozliczaniu umów w sposób elektroniczny przez niektórych pracodawców
Name | Position |
---|